Az poşet, Çok oksijen

Okul adı: Datça Yılmaz Ortaokulu
Proje adı: Az poşet,  Çok oksijen
 
Projede Tanımlanan Problemler
Marketlerde poşetlerin paralı olmasıyla birlikte azalan plastik poşet tüketiminin pazarlarda aynı oranda olmaması
 
Projenin Amacı
    Özellikle pazarlarda kullanılan plastik poşet kullanım miktarını en aza indirerek doğaya verilen zararı azaltmak
 
Projenin Hedefi
- Plastik poşet tüketimini minimuma indirerek önce çevreye; dolayısıyla da denizlere ulaşan kirliliğin önüne geçmek
 
Proje Hakkında Bilgi
      Katıldığım eğitimden sonra doğaya karşı duyarlı ve proje üretme konusunda ilgili 5 öğrenciden oluşan bir ekip oluşturdum.

      Pandemi ve uzaktan eğitim sürecinin müsaade ettiği şartlar doğrultusunda öğrencilerle  toplantılar düzenledik. ‘Datça’da denizlerde karşımıza çıkan en büyük kirlilik nedir?’ sorusu ile yola çıktık. Tüm öğrencilerin ortak paydada buluştuğu ve üzerine çalışmak istedikleri konu plastik poşet kullanımıydı. Bu problemden yola çıkarak oluşturduk projemizi.
 
Proje Kapsamı
      Marketlerde ücretli poşet sistemine geçildikten sonra azalan plastik poşet kullanımının pazarlarda olmaması; bunun da sebebinin öncelikle poşetlerin pazarlarda hala ücretsiz olması ve pazardan alınan meyve sebzelerin tek bir torba içerisine konulmasının kullanışlı olmadığını düşündük. Buradan hareketle içerisinde bölmeleri olan bir bez torba tasarladık. Çilek, kiraz gibi iz bırakacak ürünler için de torbanın içerisindeki bölmelerin 1-2 tanesinin iç kısmını da silinebilir materyal kullanmayı tercih ettik.

      Böylece haftalık bir pazar alışverişinde her ailenin en az 10 plastik poşet kullanmasını önlemeyi hedefledik.
 
Proje Mentor Öğretmeni
Çiğdem CEYLAN

Proje Ekip Üyeleri
İdil GÜL
Derin Yunus ÇAKMAKLI
Efe BÜYÜKNACAR
Nefes CANBEY
Lorin ÖZENÇ