Doğa Dostu - Şehit Uğur Taşçı Ortaokulu

Projede Tanımlanan Problemler
Çevre temizliğinde farkındalık eksikliği.
 
Projenin Amacı
Yaşamsal alanların korunması, doğaya, yeşile sahip çıkılması ve çevre temizliğinin önemi herkesin sorumluluğudur. Bu amaçlar doğrultusunda Scratch programı ile hazırlanan oyunumuzun hedef kitlesini çocuklar olarak belirledik. Oyunumuzda çevre kirliliğinin önemi hakkında farkındalık oluşturmak istedik. Her atığın aslında çöp olmadığını göstermek, geri dönüşüme kazandırılabileceğiyle ilgili farkındalık oluşturmak istedik.
 
Projenin Hedefi
Aktif olarak teknolojiyi kullanmak, çevre koruma bilinci kazandırmak, çocuklarda farkındalık oluşturmak.
 
Proje Hakkında Bilgi
Oyunumuzu üç aşama olarak kurgulayarak, Scratch programında hazırladık. Oyunumuzda birinci bölüm labirent oyunundan oluşacak ve belirtilen sürede kullanıcılar Pacman karakteriyle labirentteki atıkları topladıkça her atık yerine bir ağaç çıkacak ve böylece atık toplamanın farkındalığıyla “ATIKLARI TOPLA DOĞAYA CAN VER” mesajı verilecek. Geri dönüşümü olan ve olmayan maddelere dikkat çekmek için hazırladığımız ikinci bölümde yukarıdan karışık şekilde atılan maddelerden geri dönüşümü olanları doğru şekilde toplayıp, karakteri yok ederek “HER ATIK ÇÖP DEĞİLDİR” mesajını vermeyi amaçlıyoruz. Üçüncü bölümümüzde 10 soru hazırlayarak “NE KADAR BİLİNÇLİYİZ” sonucunu görmek istedik.
 
Projede Kullanılan Araç ve Gereçler
Elektronik malzemeler, kodlama, maket materyalleri (köpük, karton, boya malzemeleri vs)
 
Proje Mentor Öğretmeni
Dilek Kaya, Tuğçe Küçüköz
 
Proje Ekip Üyeleri
Bedirhan Taş, Efe Genç, Eman Sabbagh, Mehmethan Çeti, Melek Ergül, Mustafa Eren Altay,
Nisa Konuşkan, Remzi Emir Altunbaş, Zeynep Güllüşah Eker