Çocuklar Suyu Kodluyor. H2Okullu Oldu Projesi Kapanış Panayırı

Mart 2020’de gerçekleşmesi planlanan Çocuklar Suyu Kodluyor. H2Okullu Oldu Projesi Kapanış Panayırı Covid-19 salgını nedeni ile online olarak (çevrimiçi) gerçekleşmektedir.
Öğrenciler aldıkları denizel ve STEAM eğitimlerinin ardından bu bilgileri birleştirerek 2019 yılı itibari ile hazırlamış oldukları 41 STEAM ve 1 sanat projesi ile jüri karşısına çıktı. Ağustos 2020’de 3 aşamadan oluşan proje değerlendirme süreci 4 Eylül’de yapılan online atölyelerle tamamlandı.
17 Ağustos 2020’de gerçekleşen ilk aşamada jüri üyeleri ile metodoloji ve projelerin değerlendirme adımları hakkında görüşülerek, projelerin Bilimsellik, Özgünlük, Uygulanabilirlik ve Sürdürülebilirik olmak üzere 4 kategoride değerlendirilmesine karar verildi. Yapılan değerlendirmeler sonucunda 12 ödüle layık görülen proje seçilmesine ve 20 projeye de mansiyon ödülü verilmesine karar verildi. Proje değerlendirmeleri için ilgili formlar, proje metinleri, sunumlar ve proje videoları jüri üyelri ile paylaşıldı.
24 Ağustos 2020’de yapılan ikinci değerlendirme adımında ise juri grupları için eş zamanlı online (çevrimiçi) odalar kurulmasına karar verildi. Öğrenciler bu odalarda projelerini anlatıp jürünin sorularını cevapladıkran sonra projelerin tekrar değerlendirilmesinde mutabık kalındı.
28 Ağustos’ta uygulanan üçüncü değerlendirme adımında ise öğrenci projelerinin 4 kategoride (En Özgün, En Bilimsel, En Uygulanabilir ve En Sürdürülebilir) son olarak değerlendirilmesi ve her kategoride en başarılı 3 projenin seçilmesi için bu kez öğrenciler bu süreçte kendilerine mentorluk yapan öğretmenleri ile birlikte jüri ile buluştu. Buluşma öncesi 2018 itibari ile proje hazırlık süresinden itibaren yola çıkan ve tüm proje aşamalarını kısaca anlatan proje filmi gösterime girdi. Film gösterimi sonrası online (çevrimiçi) yapılan değerlendirmede öğrenciler sununmlarının ardından jürinin sorularını yanıtladı, proje hazırlama süreçleri, yaşadıkları zorluklar, buldukları çözümler ve öğrendikleri konular hakkına bilgi verdi.
4 Eylül 2020’de proje öğrencilerinin yeni bilgi ve beceriler edinmeleri için kodlama, STEAM ve deneyim odaklı eş zamanlı 7 online atölye gerçekleşti. Katılımcılar önceden kayıt oluşturarak katılmak istedikleri atölyeleri belirledi ve yaptıkları terciher üzerine Compute It!, Balonlu Yumurta Vagonu, Denizlerdeki Atık Problemi Robotik Çözümler, İnsanlık için Gelişen Teknoloji, Nasıl Mavi Dedektif Oldum, Tasarım Atölyesi ve Yaratıcı Problem Çözme adlı 7 adet atölyeden birine katıldılarak atölye düzenleyici uzmanlar ve mentörler eşliğinde çaşitli deneyim ve bilgiler kazanarak yeni beceriler elde etti.
Ekim ayında düzenlenecek online (çevrimiçi) ödül töreninde ödüller sahiplerini bulacak.