Dalgıcım Gölleri Temizliyor - Süleyman Çelebi Ortaokulu

Okul Adı: Süleyman Çelebi Ortaokulu
Proje Adı: Dalgıcım Gölleri Temizliyor
Projede Tanımlanan Problemler: Deniz ve diğer su kaynaklarında artan kirlilik, kirliliğe bağlı olarak azalan canlı çeşitliliği, insanların bu duruma karşı duyarsızlaşması.
Projenin Amacı: Deniz ve göl temizliği ile canlı çeşitliliğinin artışı arasındaki ilişkinin tanımlanması.
Projenin Hedefi: Ülkemizdeki gölleri ve denizleri tanıtmak, denizlerimizde ve göllerimizde yaşayan canlı türlerini korumak, deniz ve göllerimizin temizlenmesi sonucunda bu sularda yaşayan canlı çeşitliliğindeki artış ile ilgili farkındalık oluşturmak.
Proje Hakkında Bilgi:  Çevre temizliği ile ilgili tasarladığımız ilk proje Teknofest yarışması için tasarladığımız kendiliğinden kapağı açılan robot kolları sayesinde yerdeki çöpleri toplayabilen uzaktan kumandalı çöp projemiz oldu. Ardından, geçen sene TURMEPA tarafından okulumuzda öğrencilere verilen bir eğitimden sonra dünyamız için oksijenin önemi, oksijen sağlanması için de denizlerimizin önemi ile ilgili farkındalık kazandık ve bu projeye katılmaya karar verdik. Projede bulunduğumuz süre içerisinde su kaynaklarımızla ilgili bir sürü araştırmalar yaptık. Okulumuzda STEM ekibi ile haftada bir toplantılar düzenledik. Maker Çocuk Atölyesi’ni ziyaret ettik, atölyede robotik, 3D Modelleme ve Arduino ile programlama hakkında bilgi sahibi olduk. Ardından İBB Deniz Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nü ziyaret ettik ve denizlerimizin nasıl temizlendiği ile ilgili yerinde bilgiler aldık. Denizlerimizi temizleyen makinelerin çalışma mekanizmalarını öğrendik. Bizim nasıl yardımcı olabileceğimize dair sorularımıza yanıtlar aldık.
Scratch oyunumuzun hedef kitlesi tüm yaş gruplarıdır. Oyunumuzla hem Türkiyenin gölleri, denizleri ve bu sularımızdaki özel canlılarımız hakkında bilgi vermek, hem de göl ve deniz temizliğinin, canlı çeşitliliği açısından önemiyle ilgili farkındalık oluşturmak istedik.
Göllerden başlayıp puan arttıkça deniz temizliğine doğru ilerleyen seviyelerden oluşan oyun tasarlanacak, seviye atlama temizlik karşılığında alınacak puan esasına göre yapılacak. Kirliliğin azalması sonucunda canlı sayısı ve çeşitliliğinde artış sağlanacak.
Projede Kullanılan Araç ve Gereçler: Scratch 3.0
Proje Mentor Öğretmeni: Duygu Doğan, Burcu Tanrıverdi Yılmaz
Proje Ekip Üyeleri: Alaaddin Gitmiş, Aleyna Nur Serdar, Azra Demir, Buse Yürür, Cemre Utku Altun, Dilara Demir, Ilgın Yılmaz, İhsan Çarkçı, Kerem M. Özgen, M. Harun Karadayı, M.Akif Soğancı, Mustafa Talha Tezcan, Mustafa Yiğit Öztürk, Turgay Deniz Erol, Yusuf Ciğerci, Z. Emre Köseoğlu